top of page

Kefalonia (2014)

Printre materialele informative despre Kefalonia primite de la Ioana și Bogdan înainte de concediu s-a numărat și cartea „Mandolina Căpitanului Corelli” de Louis de Bernieres, a cărei acțiune se petrece pe insulă. Recunosc că am deschis-o cu reticență, crezând că este o carte de memorii, însă m-a captivat de la primele pagini. Am terminat-o cu puțin înainte de a pleca în concediu. Cartea mi-a plăcut mai mult decât filmul, pe care l-am văzut mai târziu și care scurtează și schimbă semnificativ firul narațiunii, mai ales ultima parte a acesteia. Se spune că povestea ar fi inspirată din fapte reale petrecute în satul Farsa de pe coasta de vest. Asemenea Pelagiei, personajul central al cărții, Kefalonia mi s-a părut o insulă cu ”personalitate” puternică. Dacă ar fi să o descriu printr-un singur cuvânt, i-aș spune „neîmblânzită”. Am simțit-o așa din primul până în ultimul moment al șederii noastre acolo. La figurat, desigur.

Mai puțin comercială decât suratele ei din Marea Ionică, Zakynthos și Lefkada, și parcă mai puțin promovată și cu o infrastructură turistică nu foarte generoasă în raport cu suprafața ei, Kefalonia pare ca și cum grecii ar fi dorit, în limita posibilităților desigur, să o protejeze cumva de valurile de turiști și să o păstreze doar pentru ei.

Puteți citi întreaga povestire:

- cu fotografii, în documentul PDF atașat: Kefalonia-2014.pdf

- doar textul, la următorul link: http://rotrekking.blogspot.ro/2014/11/kefalonia.html

Plaja Myrthos
bottom of page